Litet cynism en söndagmorgon

Innan jag tittar efter, skall jag passa på att komma med en liten gissning på vad Aftonblandet och Expressen väljer som löpsedel i dag: "Fel låt vann" eller "Dödssiffrorna stiger i Japan". Jag gissar på Japan. Tsunamis och härdsmältor borde var för sig beröra mer än den folkhemstrygga melodifestivalen som tuffar på i sina gamla spår varje år, och här har vi en katastrof där båda ödesbegreppen ingår samtidigt!

Å andra sidan kan melodifestivalens slutresultat vara överraskande nog. Som i år, när den första låten, som jag inte minns namnet på och som var så menlös så den inte ens var dålig, kom tvåa. Riktiga kalkonlåtar gillar jag bättre. Sådana bidrar med färg och liv och karaktär till melodifestivalen.

Uppdatering på kvällen: Två löpsedlar med melodifestivalen.
Känsla: Besvikelse på mänskligheten, som köper trygg och småtråkig verklighetsflykt hellre än rafflande otäcka nyheter om verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar