Årets första dopp

Så var det avklarat. Redan i går faktiskt! Den 19 april. Det är väl i rätt lagom tid, inte för tidigt, inte för sent, utan det var helt enkelt dags. Temperaturen i sjön har jag ingen aning om, men skulle gissa på något i storleksordningen 10 grader. Inte direkt så man simmar runt, men inte heller så man behöver en bastu att värma sig i efteråt. Och så pass varmt var det i luften att det kändes varmt i kroppen när man kom upp. Men väl hemma kändes en brasa inte helt fel.

Så idag var jag med om ytterligare en hälsobringande behandling: Massage. Hela kroppen knådades igenom under en timme, med väldoftande olja som smörjmedel för mina trötta muskler. När jag kände hur värmen spreds i kroppen tänkte jag att det är kanske sant det de säger, att cirkulationen kommer igång och kroppen rensas från slaggprodukter. Men egentligen struntar jag i om det stämmer eller ej. Massage må vara hur ovetenskapligt som helst, skönt är det i alla fall!

Föryngrande måste de i alla fall ha varit, de två kurerna, eftersom kassörskan i spritbutiken ett par timmar senare inte kunde avgöra om jag uppnått den aktningsvärda åldern av 25 år (och ännu mindre gissa att det var 15 år sedan jag gjorde det!) Hon avkrävde mig legitimation för att tilldela mig den vinflaska, som jag och maken skall smaka på så fort kvällens barnvaktsuppgift är avklarad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar